Forum Zipp-Forum.pl skutery, motocykle!
Największe w Polsce forum motocykli i skuterów marki Zipp, Zico, Yamaha, Kingway, Keeway, Aprilia, Honda, Barton, Benelli, Kymco i inne!

Tuning mechaniczny [Motocykle] - [Zipp Pro 50] Tuning

mati4141 - 2012-06-04, 17:18
Temat postu: [Zipp Pro 50] Tuning
Więc.. Chciałbym zmienić cylek w moim zippku ( obecny - 50 ccm ma totalną zamułe v- max 70 km/h licznikowe ), ale mam pewne pytania - Czy jak wymienię cylek z głowicą na 110, muszę też wymieniać wał ? Bo miedzy wałem 50 a 110 nie widzę różnicy , są identyczne . Czy muszę wymieniać moduł ? Jakiej średnicy kupić gaźnik? 20mm , 21mm ? I czy filtr Polini Air box nada się do zippka ? . Czekam na wasze sugestie. ;)
msgcrew - 2012-06-05, 16:01

Czołem. Co do wału nie pomogę...było wiele postów na ten temat i pojawiały się sprzeczne informacje. Skończyło się na tym, że kupiłem cały silnik 110 ccm. Moduł chyba nie musi być wymieniany - przynajmniej nigdy nikt mi nie zasugerował, że muszę takowy zmienić :) . Gaźnik dla 110tki to 24 - 26 z tego co kojarzę. No i AirBox raczej da radę...Zastanawiałem się nad jego kupnem i nikt nie odradził mi go do takiej konfiguracji.
Jak wspomniałem wcześniej powyższe informacje opierają się na wiedzy, którą uzyskałem od kolegów z forum. Są ewidentnie bardziej obcykani w temacie niż ja :) . Myślę, że pewnie mają rację.
Gdybym jednak coś pomylił to proszę o sprostowanie.Lepiej, żebyś dowiedział się dobrze i nie tracił niepotrzebnie pieniędzy.
Poozdro i LWG!

Ksawery199602 - 2012-06-05, 17:32

Witam.
Otóż ja posiadam taki zestaw jak chcesz kupić. Mam na myśli cyl, głowice, tłok itp. Powiem Ci, że gdy złożyłem to wszystko do kupy oryginalny wał był za krótki, ponieważ gdy tłok siedział na wale i był juz w cylindrze, to nie dochodził do końca cylindra. Ten wał jest krótszy od 110ccm. Jesteś w błędzie, że myślisz, że nie ma po między nimi różnicy. Noi ok. Odpaliłem pierwsze wrażenie duużo mocniejszy od 50, ale koledzy jak i tato powiedzieli, że to nie jest cała moc. Tłok jak nie dochodził do końca cylindra to była duża komora spalania ( było mniejsze sprężanie). Ja teraz zakupiłem wał 110 i jestem w trakcie montażu, czekam tylko na uszczelki. Doszły mnie słuchy, że i gaźnik przydało by się wymienić, ja lukam na pz26 tylko nie wiem czy oryginalny kruciec pasi. Jest też 2 opcja zwalczenia tej komory spalania. Możesz cylinder zeszlifować, ale jak napisałem na forum co sądzą userzy to dowiedziałem się, że jest to bardzo niebezpieczne. Decyzja należy do Cb czy zakupisz wał do zestawu czy zostaniesz na oryginalnym lub zeszlifujesz. Dodam jeszcze, że moja maksymalna prędkość to 65km/h. Może to przez złe ustawienie zaworów nie wiem, a i jeszcze zipp nie wkręcał się do maksymalnych obrotów.

mati4141 - 2012-06-05, 17:43

Chyba raczej kupie cały silniczek , tylko jeszcze jedna sprawa czy wydech nie bedzie dusil silnika ?
Ksawery199602 - 2012-06-05, 17:46

Nie powinien :)
mati4141 - 2012-06-05, 17:54

A jaką 110 polecasz ? jakąś firmową czy tanioche zwykłą ?
Ksawery199602 - 2012-06-06, 07:31

Są na allegro te 110 czy 125 za ok 600zł. Ja bym polecał takie, a i 110 a 125 to chyba to samo, jeżeli chodzi o te silniki chińskie.
msgcrew - 2012-06-06, 18:52

Ksawery199602, Dokładnie...110=125=107 ccm :) Wbrew prawom matematyki ;) Poozdro.
wenekk - 2012-06-06, 23:26

Powiem wam tak 110ccm nie jest równe 125ccm, już wyjaśniam tłok ma taką samą średnicę owszem przyznam rację, ale dalej jadąc jet już co innego nawet przy 125 już sworzeń jest na 14mm, a nie na 13mm. Dalej sam cylinder jest dłuższy przy 125ccm. Dlatego większa pojemność.
A dodam żeby nie było głupich komentarzy. Swego czasu honda robiła silniki lata 90-00 albo i szerszy zakres (nie dam tu precyzyjnej odpowiedzi) 1.3 1.4 1.5 1.6 1.8 i nie wiem jeszcze jakie z taką samą średnicą tłoka, różnica polegała tylko na jego skoku.
Więc tu jest to samo, ale każdy woli sugerować się średnicą i na tym wyliczyć pojemność powiem że to jest bez sensu. To na tyle co mam do dodania, bo już mam dosyć czytanie że 110m a 125 to jest to samo. Ale nie dam głowy sobie uciąć że w każdym silniku pochodzącym z dalekiego kraju producent nie wciska kitu, to już trzeba by było wymierzyć własnymi przyrządami i wiedzą w tym kierunku.

mati4141 - 2012-06-07, 18:30

Jakie będą osiągi ZIPP-ka z tym silnikiem ? Da radę wyścignąć Yamaha TZR ?
voland2609 - 2012-06-09, 08:05

125 nie weźmiesz, ale za to z 50 dasz radę.
msgcrew - 2012-06-09, 19:31

wenekk, dzięki za wyprowadzenie z błędu :) . Znów się czegoś nowego dowiedziałem :) .
Pooozdro!

Glaus - 2012-06-10, 17:28

Prawdziwe 125, 110 i 50 różnią się skokiem. Jednak na allegro jak to na allegro bywa te słynne 125 to tak naprawdę 107ccm czyli to samo co 110.
Podobnie jest z kitem 110 w normalnym silniku. Jest to nierealne, bo te silniki różnią się skokiem tłoka. Po odpowiedniej obróbce (czyt. planowaniu) cylindra da się z niego wyciągnąć 88ccm, dlatego jeśli ktoś założył cylinder od 110 do 139FMB i mówi, że ma więcej mocy gada głupoty. Kompresja mocno spadła, a właściwie jest na poziomie silnika do remontu albo i niżej.

Z przerobioną TZR 50 również mogą być problemy, bo Yamaha ma 6 biegów a zatem łatwiej jest jej się rozpędzić no i to 2T, po odblokowaniu ponad 8KM. O TZR125 można zapomnieć to już ponad 3 krotnie większa moc, lepiej dobrane przełożenia i wysokoobrotowy dwutakt.

Ksawery199602 - 2012-06-10, 17:46

No z wałem nie jest tak samo, bo wał od 110 ma dłuższy korbowód od 50.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group