Ogłoszenie 





Poprzedni temat «» Następny temat
4T S6R/T RX1N by Eldo
Autor Wiadomość
eldo 
Pieszy



Pojazd: S6R/T 90ccm 4T Koso RX1n
2T/4T: 4t
Pojemność: 90
Przebieg: 14000
Wiek: 34
Dołączył 730 dni temu
Posty: 23
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2012-09-17, 17:23   4T S6R/T RX1N by Eldo

Skuter w oryginale:

- Marka: PEDA
- Model: VIA Warrior 50 4T
- Silnik: 139QMB
- Zakup: Salon 2008r
- Waga: 95kg
- Kolor: Czarno/Żółty


Opis:

Skuter zakupiony tylko i wyłącznie jako codzienny transport do pracy (tańsza alternatywa dla samochodu). W miarę przyrostu kilometrów apetyt wzrósł na tyle że postanowiłem zrezygnować z gwarancji zwiększając pojemność do 72ccm. Na takim setup-ie objechałem ok 14000km bezawaryjnie (poza rozlecianym wariatorem i kilkoma paskami napędowymi). Kiedy skuter zarobił na siebie i z każdym kolejnym kilometrem przyczyniał sie do oszczędności związanych z tankowaniem samochodu stwierdziłem że pasuje go "trochę podrasować" o czym niżej w opisie :]

SILNIK:

- Pojemność: Cylinder KIT 90ccm (52mm)
- Głowica: dolot 20mm / wydech 19mm
- Uszczelki: cylindra i głowicy NARAKU
- Wałek rozrządu: agresywny
- Gaźnik: KEIHIN JAPAN 4T 150/180ccm
- Filtr: Polini AIR BOX 42mm + tunel 200mm
- Tłumik: NARAKU Crossover

NAPĘD:

- Rolki Polini 7,7gr
- Wariator Stage6 Sport Pro
- Tarcza wariatora NARAKU V.2 CNC
- Sprezyna centralna Naraku +1000
- Sprężynki sprzęgła Stage6
- Sprzęgło Stage6 Sport PRO
- Dzwon Stage6 Wing Cooler
- Pasek Gates 729 17,5
- Przełożenie wtórne: 11/1

Parametry:

- Prędkość max (na prostej) 92km/h
- Spalanie: 3,4-3,6L/100km

ZAWIESZENIE:

- Amortyzator gazowy PAIOLI / TYŁ (regulacja wysokości i twardości- gwint)
- Amortyzatory PAIOLI / PRZOD (typ. Yamaha Aerox)
- Opona 130/70/12 Continental (tył)

-całkowicie przerobione mocowanie górne
-długość całkowita: 300-330mm,
-długość sprężyny (biała): 205mm
-średnica zwoju: 45mm

-przerobiona polka mocowania lag
-przerobione mocowanie osi kola


ELEKTRONIKA:

- Moduł: CDI RACING (żebrowany, aluminiowy)
- Cewka WN: Naraku Perforance High End
- Fajka NGK (świeca irydowa)
- Kierunki LED karbon (tył)
- Kierunki 5w5 (przód) wmontowane w zamian postojówek
- Światło mijania Xenon + soczewki od Audi A6

-przetwornica cyfrowa NOXON
-palnik Philips 4300k H7
-całkowicie przerobiona lampa pod 2 soczewki

[b]-Całkowicie nowa instalacja zasilająca


-instalacja oświetlenia -przewody miedziane Helukabel 1,5mm
-instalacja zapłon - przewody miedziane Helukabel 10mm
-całość w zbrojonym, czarnym peszlu
-dodatkowe gniazdo ładowania 12V
-alarm (odpalanie z pilota)

-Tylna lampa LED (całkowicie przerobiony środek)
-Światło drogowe H7/55W Osram Night braker Plus
-Akumulator zelowy 7Ah


ZAGARY/ODCZYT-POMIAR:

Komputer KOSO RX1N

-pomiar prędkości za pomocą czujnika magnetycznego
-pomiar obrotów 0-15000
-pomiar temp. silnika
-pomiar temp. oleju
-sygnalizacjia krytycznych wartości obrotów, prędkości i temp.
-czarna tarcza, białe podświetlenie

TUNING WIZUALNY:

-Lusterka Stage6 F1 Karbon-MAT

-całkowicie usunięte oryginalne naklejki, oznaczenia itp.
-oryginalny kolor zółty z czarnym (zmiana koloru owiewki oraz błotnika przód)
-wykonane na zamówienie firmowe emblematy (paioli,ngk itp...)

ZDJĘCIA :


PAKIET OŚWIETLENIA :

- montaż soczewek od Audi A6 i Xenonu NOXON + palnik Philips 4300k
- wymiana kierunkowskazów na LED





















PRZENIESIENIE NAPĘDU:

- Jeden z kompletów rolek POLINI
- Zestaw 4kpl. Stage6
- Wariator Stage6 Sport PRO
- Sprężyna Stage6 MEDIUM
- Sprzęgło & Dzwon Stage6 Wing Cooler

- Tarcza przeciwwariatora NARAKU CNC V.2













SILNIK:

- cylinder + tłok 52mm
- głowica (powiększone zawory)
- agresywny wałek rozrządu
- gaźnik 150/180ccm














Z lewej głowica oryginalna z prawej z powiększonymi zaworami





Z lewej wałek agresywny z prawej standardowy:



Podkładka gaźnika na górze standard na dole do gaźnika 180ccm:





ZAWIESZENIE:

- amortyzator gazowy PAIOLI
- opona Continental 130/70/12











UKŁAD DOLOTOWY :







ELEKTRYKA:

- mod. CDI
- fajka NGK
- podświetlenie zegarów LED
- pomiar temperatury oleju









No i wreszcie 90-tka w całej okazałości :mrgreen:















mała zmiana klimatu ;)





A tutaj wersja przodu po lifcie. Miał być szereg naklejek ale zdecydowałem zostawić jedną, "zle wyglądało" z kilkoma :





















































Trochę zdjęć z montażu KOSO RX1N ;-)

oryginał :



wklejona już wycięta maskownica:



wyszpachlowana no i KOSO na pierwszej przymiarce ;)



Maskownica GOTOWA ! Strukturalny, czarny mat :-)







Przerobiony korek spustowy wraz z czujnikiem temperatury oleju :





Do licznika zostały wprowadzone odpowiednie dane:

- obwód koła (wymagany do pomiaru prędkości 12'=1500mm),
- wybór pomiaru obrotów (potencjał pomiaru RPM w 4T opcja HI-CDI),
- oporność czujnika paliwa (w 4T należy podać wartość 510ohm),
- wartość rezerwy paliwa (np. 10% całego zbiornika)
- wybór typu silnika (opcja 4-sów ilość cylindrów 1)
- poszczególne wartości MAX sygnalizowane LED lub liczbowo:

Licznik KOSO RX1N zamontowany, podłączony i uruchomiony :












Rollgaz Stage6 krótki skok + konsola Stage6 CNC + manetki Progrip :





Przeciwtalerz wariatora (zwany też tarczą wariatora):



Producent zapewnia przyrost osiągów w wersji V.2 czyli tej z foto. Faktycznie w dolnym zakresie obrotów (start) jest dosc odczówanla różnica !
Przy pojemności 90ccm smiem stwierdzić ze jest to roznica spora ! V-max jest osiągalny szybciej, niemniej jednak w połączeniu z moim setupem w okolicy 60-70km/h wystepuje "mała zadyszka" i w dalszym procesie przyspieszanie idzie płynnie.



Jak widać na foto jest spora róznica w budowie porównując do standardowej tarczy. Na gołe oko widać różnice w grubości, nie jest to jednak jedyna zmiana. Znacznie lżejsza jest tarcza Naraku bo jest wykonana w technologi CNC z aluminium !



Montaż jest na zasadzie plug&play czyli prosta zamiana części. W moim przypadku musiałem zastosować podkładke tulei wariatora (akurat miałem 2szt Polini). Cena oscyluje w okolicy 120pln (zależy od sklepu). Nie miałem do czynienia z wersją V.1 ale ta którą mam obecnie jest warta zakupu.



A tutaj widać pięknie z jakimi pędkościami przemieszczam sie najczęściej, i jak pracuje cały setup z wariatorem w roli głównej :D :D


Krótka prezentacja skutera w akcji :

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
    Ostatnio zmieniony przez eldo 2012-10-28, 10:00, w całości zmieniany 6 razy  
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    wroblaaas 
    Moderator
    Zero7/DaWro



    Pojazd: Zipp Otis
    2T/4T: 4T
    Pojemność: 60cc
    Wiek: 18
    Dołączył 1517 dni temu
    Posty: 1267
    Piwa: 194/116
    Skąd: Borki k.Opola
    Wysłany: 2012-09-17, 17:46   

    Fajny, mocno doinwestowany czołg. xD Coś kojarzę już ten skuter... Chyba na innym forum też jesteś. ;D

    Szerokości! :]
    _________________
    "Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem."

    I'm going to be better. / graffika.pl
    https://www.youtube.com/c...-vguTginIAsu4VQ


    Zipp Otis 4T by wroblaaas -> http://zipp-forum.pl/view...464&start=0[/i]

    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    Dymek13 
    Dawca
    Bez sprzętu.



    Pojazd: tylko plany
    Wiek: 15
    Dołączył 874 dni temu
    Posty: 248
    Piwa: 15/17
    Skąd: czerwińsk
    Wysłany: 2012-09-17, 18:03   

    Super ten skuter ładnie w niego zainwestowałeś.
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
     
         
    Marozsl 
    Junior Admin



    Pojazd: Zico Simpli full Sport
    2T/4T: 2t
    Pojemność: 50
    Przebieg: rośnie
    Wiek: 18
    Dołączył 1613 dni temu
    Posty: 834
    Piwa: 132/40
    Skąd: Oświęcim
    Wysłany: 2012-09-17, 18:08   

    Łooo... Nieźle doinwestowany! Naprawde kozak!! xD ;)
    _________________
    Pomogłem? Postaw Piwo! : D
    --------> Zico Simpli <--------
    Wymieniłem świece w skuterze, a więc Scooter Tuning is Not a Crime!



    http://allegro.pl/listing...?us_id=15711214
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
     
         
    eldo 
    Pieszy



    Pojazd: S6R/T 90ccm 4T Koso RX1n
    2T/4T: 4t
    Pojemność: 90
    Przebieg: 14000
    Wiek: 34
    Dołączył 730 dni temu
    Posty: 23
    Otrzymał 1 piw(a)
    Skąd: Bochnia
    Wysłany: 2012-09-17, 18:52   

    wroblaaas napisał/a:
    Chyba na innym forum też jesteś. ;D

    Szerokości! :]


    tak ;)

    Założenie jakiś czas temu było takie: Dobrać tak części aby zrobić z poczciwego 4T markowy sprzęt o przyzwoitych osiagach. Postawiłem w wiekszości na Stage6 i nie załuje, co do reszty również nie ma lipy ;) Z oryginału nie ruszone pozostały tylko felgi ^^
    Rama przerobiona, instalacja elektryczna wymieniona w całości, z silnika pozostał tylko korpus z napisem 139QMB (wiadomo... kontrole drogowe, przeglądy itp) zawieszenie wymienione, napęd całkowicie zmieniony, układ hamulcowy (przód) wymieniony, oświetlenie w całości nowe, owiewki nie maja nic wspólnego z oryginałem (poza kolorem w kilku miejscach) i takie tam... Koszt tuningu dorównał wartości skutera w dniu zakupu w salonie ;)

    3/4 części zakupione w RP

    Krótka prezentacja skutera w akcji :
    http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
    Ostatnio zmieniony przez eldo 2012-09-17, 19:07, w całości zmieniany 3 razy  
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    Marozsl 
    Junior Admin



    Pojazd: Zico Simpli full Sport
    2T/4T: 2t
    Pojemność: 50
    Przebieg: rośnie
    Wiek: 18
    Dołączył 1613 dni temu
    Posty: 834
    Piwa: 132/40
    Skąd: Oświęcim
    Wysłany: 2012-09-17, 19:18   

    http://www.scooterkingz.pl/wydech-leovince-titan takiego wydechu mi tu jeszcze brakuje!!
    Tu masz porównanie jak chodzi seryjny, a taki przelotowy dedykowany do 4t. ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=o_9E4mp25bI
    _________________
    Pomogłem? Postaw Piwo! : D
    --------> Zico Simpli <--------
    Wymieniłem świece w skuterze, a więc Scooter Tuning is Not a Crime!



    http://allegro.pl/listing...?us_id=15711214
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
     
         
    eldo 
    Pieszy



    Pojazd: S6R/T 90ccm 4T Koso RX1n
    2T/4T: 4t
    Pojemność: 90
    Przebieg: 14000
    Wiek: 34
    Dołączył 730 dni temu
    Posty: 23
    Otrzymał 1 piw(a)
    Skąd: Bochnia
    Wysłany: 2012-09-17, 19:30   

    wydech który mam obecnie nie jest seryjną cześcią, zakupiłem i wymieniłem go jakieś 2 lata temu i zdecydowanie poprawiły się walory dzwiękowe (równiez jest to tłumik przelotowy) ;) Szczerze to miałem na oku ten wydeszek z linka, ale jakoś padło na ten co mam obecnie. W wolnym czasie nakręce film jak sobie "burczy" ;) W temacie osiagów... nie szukał bym ich w 4T na wydechu (to nie 2T) ale wizualnie i dzwiękowo jak najbardziej fajna opcja :lans:

    To jest ten wydech tylko nie w opcji chrom :

    http://www.racing-planet....16976bffaf0f8ba
    Ostatnio zmieniony przez eldo 2012-09-17, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    Boguś 
    Motocyklista



    Pojazd: GORYL
    2T/4T: 4T
    Pojemność: 90ccm
    Wiek: 20
    Dołączył 1490 dni temu
    Posty: 138
    Piwa: 41/6
    Skąd: Łódź
    Wysłany: 2012-09-18, 22:03   

    Zarąbisty skuter. No i widzę swój akcent w nim. xD Mianowicie mój były amortyzator. ;)
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    Dawdoo 
    Wyczynowiec



    Pojazd: YAMAHA YZF R125, 50th. anniversary edition
    Wiek: 19
    Dołączył 1167 dni temu
    Posty: 575
    Piwa: 53/64
    Skąd: Mława
    Wysłany: 2012-09-18, 22:25   

    Ale kosa, projekt godny uwagi, i te kosiaki.....
    Ja bym jeszcze o hamowanie zadbał, jakiś oversize na przód + zacisk od r125 przy seryjnej pompce pociągnie chyba i masz żylete.
    _________________


    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    adam1211 
    Motorowerzysta
    Adam1211



    Pojazd: Honda NSR 125 R & Honda XR 650 L
    2T/4T: 2T/4T
    Pojemność: 125 & 650
    Przebieg: 80000 / 10000 } +
    Wiek: 17
    Dołączył 851 dni temu
    Posty: 84
    Piwa: 1/7
    Skąd: Morąg
    Wysłany: 2012-09-19, 13:30   

    No no fajna rakieta
    _________________
    Jeśli pomogłem to postaw piwo :D
    Pozdrawiam Adam.
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
     
         
    Dawdoo 
    Wyczynowiec



    Pojazd: YAMAHA YZF R125, 50th. anniversary edition
    Wiek: 19
    Dołączył 1167 dni temu
    Posty: 575
    Piwa: 53/64
    Skąd: Mława
    Wysłany: 2012-09-19, 14:19   

    Zrób jakiś filmik jak chodzi ten koso i wgl review jakiś :D
    _________________


    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    Marozsl 
    Junior Admin



    Pojazd: Zico Simpli full Sport
    2T/4T: 2t
    Pojemność: 50
    Przebieg: rośnie
    Wiek: 18
    Dołączył 1613 dni temu
    Posty: 834
    Piwa: 132/40
    Skąd: Oświęcim
    Wysłany: 2012-09-19, 16:09   

    Dawdoo, http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be ;)
    _________________
    Pomogłem? Postaw Piwo! : D
    --------> Zico Simpli <--------
    Wymieniłem świece w skuterze, a więc Scooter Tuning is Not a Crime!



    http://allegro.pl/listing...?us_id=15711214
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
     
         
    Hiena_Echo 1 
    Kamikaze
    We dwie osoby Lepiej



    Pojazd: Zip Pro 50
    2T/4T: 4T
    Pojemność: 50 / 110ccm
    Przebieg: ponad 8k
    Wiek: 19
    Dołączył 796 dni temu
    Posty: 628
    Piwa: 55/66
    Skąd: Tarn. Góry/ Koty
    Wysłany: 2012-09-19, 16:19   

    Naprawdę ładnie dowalony skuter :D
    _________________
    Zobacz moją Bestie
    >>> http://zipp-forum.pl/viewtopic.php?t=11115



    Na moim kanale YT, Odcina w Pro 50 i 110!!, oraz wiele innych rzeczy :D
    http://www.youtube.com/wa...channel&list=UL
    Nie pomagam przez priva od tego jest FORUM !!
    Mo­tocykl - naj­szyb­sza dro­ga do wieczności.
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
     
         
    doryn 
    Motorowerzysta



    Pojazd: Barton Atomic
    2T/4T: 4T
    Przebieg: 2936 km
    Wiek: 18
    Dołączył 1271 dni temu
    Posty: 97
    Piwa: 5/2
    Skąd: Krzeszowice
    Wysłany: 2012-09-19, 16:48   

    O stary , robi wrażenie ! :brawo:
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
     
         
    kadi 
    Moderator



    Pojazd: Yamaha R6
    2T/4T: 4T
    Pojemność: 600
    Przebieg: 46k
    Wiek: 20
    Dołączył 1416 dni temu
    Posty: 1318
    Piwa: 290/58
    Skąd: Lubin
    Wysłany: 2012-09-19, 17:13   

    Niesamowity skuter, budzi respekt. xD Nie pogardziłbym takim.
    _________________
    Gość Witaj na ZF!
    Masz problem ze swoją maszyną?
    Chcesz się poradzić?
    Chętnie pomożemy.

    Ala ma kota. - Dobrze
    Ala ma kota . - Źle

    Pomogłem? Nie dziękuj, postaw piwo.



    Zipp Triad III --> Yamaha Aerox --> Honda NSR 125 --> Yamaha R6
    Postaw piwo autorowi tego posta
     
         
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Odpowiedz do tematu
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach
    Nie możesz załączać plików na tym forum
    Możesz ściągać załączniki na tym forum
    Dodaj temat do Ulubionych
    Wersja do druku

    Skocz do:  


    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
    Theme Zipp-Forum by .siL

    Strona wygenerowana w 0,73 sekundy. Zapytań do SQL: 15

    statystyka